Każdy maluszek potrzebuje stymulacji przez dotyk, przez masażyki.

Potrzebuje rytmów i rymów do rozwoju słuchu i mowy, a kiedy dołączymy do tego rozwój fizyczny - wtedy skoordynujemy ze sobą wszystkie bodźce potrzebne do właściwego rozwoju naszych dzieci. Nie wstydźmy się śpiewać, recytować głośno wierszy dla dzieci! Poczuj się pewny w tym co robisz, a to sprawi, że i Twoje dziecko poczuje się pewne siebie!  

Znam kilka rymowanek, które doskonale sprawdzają się w zabawie z dziećmi. Rodzice zobaczcie sami! Oto trzy z nich!

"Jedzie pan kapitan (posadź dziecko na kolanach i lecitko wznoś dziecko do góry i na dół, udajac galop)

na koniu sam sam sam

piasek, piasek (pochyl dziecko na lewo i na prawo)

kamienie, kamienie (wyżej wznieś dziecko)

dół!" (opuść dziecko bardzo nisko!lub rozchyl kolana i udawaj, ze dziecko nagle wpada do głębokiej dziury!)

 

"Pisze pani na mszynie (piszesz dziecku na plecach, palcami dotykasz pleców)

kropka, dwukropek, przecinek (piszesz wszystkie znaki na plecach dziecka)

przyszła pani na szpilaeczkach(mocniej palcami przyciskasz plecki dziecka)

z gryzącymi pieseczkami (udajesz, ze dwoje palce gryzą dziecięce plecy)

przyszły słonie (wolno piąstkami mocniej naciskasz plecki dziecka udając stapające słonie)

konie (szybko piąstkami "biegniesz" po plecach dziecka)

pada deszczyk (delikatnie dotykasz plecy palcami)

czujesz dreszczyk? " (łaskoczesz dziecko w szyję)

 

"Puk puk puk! ( zaciskasz dłonie w pięśći, ale ze schowanymi kciukami i stukasz jedną o drugą)

Gdzie jest pan kciuk? (otwierasz szeroko oczy i udajesz szukanie kciuka)

Ciiiiii! (kładziesz palec wskazujacy na ustach)

Pan kciuk sobie spiii! (zakryj dłonią kciuk i udawaj sen)

Spał, spał, spał... (możesz zachrapać)

a teraz już wstał!" (pokaż nagle kciuk!)